فروشگاه تخصصی دانشجویی پارس

فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 1 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

تحقیق در مورد آمادگی برای آموزش مهارتهای ورزشی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 30 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

آمادگی برای آموزش مهارتهای ورزشی

آموزش مهارتهای ورزشی برای اینکه کار آمد باشد به برنامه ریزی مناسب آموزشی و شناخت فرایند یادگیری مهارت در خلال آموزش نیاز دارد.

شما باید برنامه ریزی کنید که چیزی را چگونه و چه وقت آموزش دهید و اینکه چطور به اهداف خود نائل شوید. پس شما را باید با فرایند یادگیری مهارت آشنا بوده و مراحل مختلف یادگیری را که ورزشکاران برای توسعه مهارت خود سپری می کنند، به بحث بگذارید. شما با آگاهی از این اطلاعات به راحتی می توانید مهارت ورزشکارانتان را که یاد گرفته اند، مشاهده و ارزیابی کنید. تشخیص بخشهای صحیح مهارت، مربیان را در تخصصی نمودن آموزش برای تک تک ورزشکاران یاری نموده و موجب می شود که آموزش بر اساس نیازها و علائق هر یک از ورزشکاران تنظیم شود.

آشنایی با مسئولیتهای آموزشی مربیان

در این بخش ، یک چارچوب نظامداری برای مراحل گوناگون آموزش مهارتهای ورزشی ارائه شده است. این مراحل مربی را در تلفیق نظریه های یادگیری و آموزش یاری خواهد کرد.

برنامه ریزی و طرح مسئولیتهای آموزشی

فصل پیش از مسابقات

برنامه ریزی آموزشی شامل چهار مرحله ابتدائی می باشد، که در بر گیرنده : تعیین اهداف آموزشی ، انتخاب مواد موضوعی برای هر هدف، سازماندهی مواد موضوعی برای آموزش و ارزیابی سطح مهارت و دانش اولیه ورزشکاران می باشد.

مرحله تعیین اهداف آموزشی

اهداف آموزشی، شامل مواردی است که از ورزشکاران خود انتظار دارید که در پایان فصل یاد بگیرند، و باید جهت مقایسه با میزان دستیابی ورزشکاران به آنها در پایان فصل، به صورت مدون در آیند. هر یک از اهداف باید به طور واضح در برگیرنده سه مقیاس ذیل باشند:

بیان چگونگی اجرا، در قالب واژه های قابل مشاهده و اندازه گیری

بیان اینکه اجراء تحت چه شرایطی باید انجام گیرد.

تعیین مقیاسی که بتوان میزان دستیابی به هدف را ارزیابی نمود.

به عنوان مثال: کشتی گیران نشان خواهند داد که توانایی لازم را در اجرای مهارتهای پایه پیدا می کنند و جهت شرکت موفقیت آمیز در تمرین و مسابقه تیمی در سطح ابتدایی آمادگی دارند.

اجرا = نمایش و نشان دادن آگاهی از قوانین اساسی در طول بازی.

شرایط= در شرایط تمرین و مسابقه.

مقیاس= دقت و توجه کامل در سراسر فصل مسابقات.

پس از اینکه مربی اهداف آموزشی را برای فصل مشخص کرد باید از آنها یه سه طریق استفاده کند:1- مرور اهداف مورد نظر با ورزشکاران در ابتدای فصل و زمانهای مشخصی در طول دوره تمرینات، اهمیت زیادی دارد که ورزشکاران بدانند چه انتظاری از آنان دارید. 2- تشریح اهداف برای والدین، کمک مربیان و افراد دیگری که علاقمند به آگاهی از اهداف نهایی شما از تمرینات این فصل هستند. 3- نهایتاً ، استفاده از آنها به عنوان اساس اهداف مرحله بعدی و انتخاب مواد موضوعی برای آموزش.

مرحله 2 انتخاب مواد موضوعی برای هر هدف

مواد موضوعی را که مربی انتخاب می کند، بستگی به اهداف آموزشی دارد و شامل : اطلاعات ، مهارتهای ورزشی، استراتژیها و رفتارهای جوانمردانه می باشد.از خودتان بپرسید، که ورزشکاران در یادگیری و رسیدن به هدف آموزشی ویژه، به چه چیزی نیاز دارند؟ پاسخ این پرسش ، فهرستی از: مهارتها اطلاعات و رفتارهائی خواهد بود که ورزشکاران شما در رسیدن به آن هدف نیاز دارند و در مجموع مواد موضوعی را تشکیل می دهند.

پس از اینکه مربی برای هر هدف آموزشی، مواد موضوعی را مشخص کرد، از فهرست ذیل جهت ارزیابی آنها استفاده کند.

فهرست کنترل موضوعی:

آیا مهارت واقعاً خطر آفرین نیست؟

آیا ورزشکاران قدرت بدنی لازم را برای اجرای آن دارند؟

آیا ورزشکاران هماهنگی حرکات کافی را برای آغاز یادگیری مهارت دارا هستند؟

اگر مهارت جدید نیاز به مهارتهای پیش نیاز دارد، آیا ورزشکاران در آنها کاملاً تسلط پیدا کرده اند.

آیا مواد موضوعی برگزیده شما، در رسیدن به هدف مورد نظر بهتر موثرتر از انتخابهای احتمالی دیگر است؟

آیا ورزشکاران علاقمندی به یادگیری آن مواد موضوعی هستند؟ اگر نه، آیا می توان علاقمندی برای یادگیری آنها در این سطح ایجاد نمود؟

آیا مواد موضوعی دقیق انتخاب شده اند؟

آیا ورزشکاران از نظر عقلانی و عاطفی برای شروع یادگیری این مواد آماده هستند؟

اگر پاسخ به برخی از پرسشها منفی است، آنرا حذف نموده و مواد موضوعی دیگر را جایگزین نمائید. در مورد تک تک مواد موضوعی ، این پرسشها را مطرح نموده و در صورت منفی بودن جواب هر پرسش ، آن ماده موضوعی را حذف و ماده موضوعی دیگری جایگزین نمائید.

مرحله 3 تنظیم و سازماندهی مواد موضوعی برای آموزش

مواد موضوعی را که مربی جهت رسیدن به اهداف آموزشی انتخاب نموده است در یک جدول



پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه
ایمیل
موبایل
کمک به هزینه درمان بیماران سرطانی

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file156_1626249_3868.zip26.3k