فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

09187363847

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 12 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

مقاله تعیین مقدار تعادلی بازار با استفاده از حل دستگاه معادلات خطی فازی

مقاله تعیین مقدار تعادلی بازار با استفاده از حل دستگاه معادلات خطی فازی

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 16 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

چكيده

از آنجایی که مکانیسم بازار در پاسخ گویی به سؤالات اساسی اقتصاد (چه چیزی تولید شود؟، چگونه تولید شود؟، برای چه کسی تولید شود؟) نقش مهمی را ایفا می کند لذا می بایست توجه ویژه ای به چگونگی تعیین قیمت و مقدار در این مکانیسم صورت بگیرد. در واقع قیمت بازاری کالا و مقدار تولید به وسیله تعادل میان عرضه (مقدار کالایی که فروشنده مایل و قادر است با توجه به قیمت آن و ثابت بودن سایر عوامل در یک دوره زمانی معین در بازار ارايه کند) و تقاضا (مقدار کالایی که فرد خریدار مایل و قادر است با توجه به قیمت آن و ثابت بودن سایر عوامل در یک دوره زمانی معین خریداری کند) تعیین می شود. از یک طرف برای دستیابی به مقدار تعادلی عرضه و تقاضا مجبور به حل یک دستگاه معادلات خطی هستیم. از طرف دیگر، در شرایط واقعی برخی داده های مبهم در روابط میان مقادیر عرضه شده و تقاضا شده در یک قیمت مشخص در دسترس هستند و طبیعتاً این روابط منجر به تشکیل یک دستگاه معادلات خطی فازی       می شود. در این مقاله روی حل چنین دستگاه هایی متمرکز می شویم که مستقیماً به حل یک مسأله اقتصادی (تعیین مقادیر تعادلی بازار) مرتبط می شوند.

 

1 مقدمه

 

در نظام پیچیده اقتصادی امروز که هر روزه هزاران کالا و خدمات مبادله می شود و در بیشتر اوقات بازار این کالاها و خدمات به هم پیوسته است و اثر متقابل دارد، مکانیسمی لازم است که نظم تولید و مصرف این کالاها و خدمات بی شمار و همچنین تخصیص منابع اقتصادی را به عهده داشته باشد، به گونه ای که بر اساس آن بتوان تصمیمات عاملین اقتصادی را به نحوی منظم ساخت که تعادل در کل بازار برقرار گردد. به عبارت دیگر، این مکانیسم باید بتواند برای سؤالات چه باید تولید کرد؟ چگونه باید تولید کرد؟ و برای چه کسی باید تولید کرد؟ پاسخ مناسبی داشته باشد. نقش مکانیسم عرضه و تقاضا (مکانیسم بازار) عمدتاٌ در بازار کالا و منابع تولیدی در راستای پاسخ به سؤالات اساسی اقتصاد (چه چیزی، چگونه، برای چه کسی ) مشخص  می گردد .

 در مکانیسم عرضه و تقاضا و عملکرد بازار، قیمتی که از تقاطع و تقابل عرضه و تقاضا به دست می آید، عامل اصلی در تخصیص کالاها و منابع خواهد بود. قیمت ها در چنین مکانیسمی برای عرضه کنندگان و تقاضاکنندگان حامل اطلاعات است و انگیزه لازم را در آن ها برای نشان دادن عکس العمل لازم به وجود می آورد. به عنوان مثال وقتی قیمت کالا و یا خدماتی به دلیل کمبود عرضه بالا باشد (بالاتر از سایر کالاها)، مصرف کنندگان متوجه خواهند شد که از این کالا به اندازه کافی موجود نیست و بنابراین سطح مصرف کاهش خواهد یافت و در مقابل، عرضه کنندگان به تولید آن کالا تشویق خواهند شد و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب، تولید این کالا در دوره بعد افزایش خواهد یافت، و در نتیجه به واسطه افزایش عرضه، قیمت پایین آمده، تعدیل می گردد. برای تعیین مقادیر تعادلی بازار می بایست یک دستگاه معادلات خطی را حل کنیم. از آنجایی که در دنیای واقعی برخی پارامترها به صورت نادقیق یا صریحاً فازی مطرح می شود، لذا می بایست روی حل دستگاه های خطی فازی متمرکز شویم.

این مقاله در 7 بخش تقسیم بندی شده است. در بخش های 2، 3 و 4 به ترتیب مفاهیم و تعاریف تقاضا، عرضه و تعادل ارايه و تشریح   می گردد. در بخش 5 این مقاله، دستگاه معادلات خطی فازی تعریف شده و روش حل آن ارايه می گردد. در بخش 6، چگونگی تعیین مقدار تعادلی بازار در محیط های فازی تشریح می گردد. در بخش 7، نتایج حاصل از این مطالعه و رویکردهای دیگر مبحث ارايه شده آورده شده است.

2  تقاضا

تقاضای انفرادی عبارت است از مقدار كالايي كه فرد خريدار مايل و قادر است با توجه به قيمت آن و ثابت بودن ساير عوامل در يك دوره زماني معين خريداري كند[1].

تعریف1 [1]  تقاضا، حداكثر مقدار كالايي است كه با توجه به قيمت آن توسط فرد خريداري مي شود. البته لازم به ذكر است كه، تقاضا براي خدمات نيز صورت مي گيرد، مانند: خدمات حمل و نقل مسافر.

تعریف2 [1]  نیاز و تقاضا با هم تفاوت دارند. ما به کالا و خدمات زیادی نیاز داریم ولی ممکن است تقاضا نکنیم. به عنوان مثال: فردی ممکن است به هواپيما نیاز داشته باشد ولی تقاضا نمی کند. بعضی نیاز های ما با توجه به قیمت و درآمد و ... تبدیل به تقاضا می شود.

مقدار تقاضاي کالای  تحت تأثير عوامل زير است:


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
taadol-bazar-ba-meadelat-riazi_584620_4047.zip191.4k





پاورپوینت جامع و کامل درباره پردازش تصویر در هوش مصنوعی

پاورپوینت جامع و کامل درباره پردازش تصویر در هوش مصنوعی فرمت فایل : power point  (قابل ویرایش) تعداد اسلاید  : 49 اسلاید             فهرست lخلاصه lمقدمه lتاريخچه پردازش تصوير lعمليات اصلي در پردازش تصوير lفشرده‌سازي تصاوير lروش JPEG lروش MPEG lروش MP3 lروش MPEG2 lروش MPEG 4 lتصاوير رقومي(ديجيتالي) lمقادير پيکسلها lدقت تصوير lروش‌هاي پردازش تصاوير lترميم تصوير(Image restoration) ...

توضیحات بیشتر - دانلود 12,000 تومان

تحقیق درباره آشنایی کامل با پردازش تصویر در هوش مصنوعی

تحقیق درباره آشنایی کامل با پردازش تصویر در هوش مصنوعی فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 28 صفحه                 خلاصه : پردازش تصاویر امروزه بیشتر به موضوع پردازش تصویر دیجیتال گفته می‌شود که شاخه‌ای از دانش رایانه است که با پردازش سیگنال دیجیتال که نماینده تصاویر برداشته شده با دوربین دیجیتال یا پویش شده توسط پویشگر هستند سر و کار دارد. پردازش تصاویر دارای دو شاخه عمده ٔ بهبود تصاویر ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,000 تومان

تحقیق درباره رابطه بین تخصص حسابرس در صنعت و اجتناب مالیاتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس

تحقیق درباره رابطه بین تخصص حسابرس در صنعت و اجتناب مالیاتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 52 صفحه           چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسي رابطه­ي بين تخصص حسابرس­ در صنعت و اجتناب مالیاتی شرکت ­می باشد. تخصص حسابرس در صنعت به سه دسته، شامل تخصص مالیاتی، تخصص حسابرسی صورت های مالی و کلی(ترکیب تخصص مالیاتی و حسابرسی صورت های مالی) تقسیم ­شده است. برای اندازه گیری اجتناب مالیاتی از سه متغیر نرخ موثر ما ...

توضیحات بیشتر - دانلود 12,000 تومان

بررسی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی

 بررسی رابطه تصویر شرکت و بازاریابی رابطه مند با قصد استفاده مشتریان از خدمات بانکداری اینترنتی فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 33 صفحه             چکیده با پيدايش تجارت الكترونيكي بسياري از بخشهاي اقتصادي و صنعتي، كمابيش تحت تأثير اين فناوري نويد بخش قرار گرفته­اند. با اين وجود، نفوذ تجارت الكترونيكي در هيچ صنعتي مانند صنعت بانكداري مشهود نبوده است. امروزه استفاده از بانکداری اینترنتی بیش از آنکه یک مزیت باشد، ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,000 تومان

ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل)

ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل) فرمت فایل : MPG- نوع فایل (ویدئو-قابل نمایش روی کامپیوتر و رسانه های دیجیتال)   تعداد فایل ها : 3 فایل ویدیویی(3 بخش)   کیفیت فایل ها : عالی(Full Hd)   حجم فایل های ویدیویی : 230 مگابایت    توضیح محصول : این ویدئو بطور کامل بازاریابی فایل توسط وردپرس را معرفی و آموزش داده است مدرس این ویدئو مدیر فروشگاه پارس است که دارای رتبه کل 10 در فایل سل و رتبه یک فروش در ...

توضیحات بیشتر - دانلود 49,000 تومان

نظرسنجی

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست