فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 10 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

مقاله ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي تمايز از مجراي زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان

مقاله ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي تمايز از مجراي زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 30 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

چکيده

هدف تحقيق ارزيابي اثر مديريت دانش در خلق استراتژي رقابتي تمايز از مجراي زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمانی است. اين مقاله بر اساس يافته‌هاي تحقيق ميداني در شرکت‌هاي فعال در زمينه صنعت نرم افزار شکل گرفته است. براي تدوين چارچوب نظري مدل تحقيق ادبيات و پيشينه تحقيق بررسي و مدل زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان مبناي ارزيابي اثر مديريت دانش بر فرآيندهاي سازماني قرار گرفت. در اين تحقيق پس از انجام مطالعات کتابخانه ای و اجراي مصاحبه‌هاي اکتشافي، مؤلفه‌هاي اثرگذار مديريت دانش بر بخش‌هاي مختلف سازماني استخراج؛ و از طريق تحقيق زمينه يابي و ابزار پرسش‌نامه مورد ارزيابي قرار گرفتند. سپس با استفاده از پرسش‌نامه هر کدام از مؤلفه‌هاي تحقيق مانند فرآيندهاي مديريت دانش، نوآوري(فردي ،گروهي و سازماني)، مهارت‌هاي تخصصي کارکنان و رضايت مشتريان مورد سنجش قرار گرفتند. از مدل معادلات ساختاري و نرم افزاریLISREL جهت بررسي روابط ميان مؤلفه‌ها استفاده شد و در پايان صحت روابط مؤلفه‌ها در مدل مفهومي مورد تأييد قرار گرفت. واژه‌های کليدي : مديريت دانش، استراتژي رقابتي تمايز،زنجيره ارزش فعاليت‌هاي سازمان،نوآوري، توسعه مهارت‌هاي تخصصي کارکنان و رضايت مشتريان از خدمات. مقدمه در عصر ارتباطات و فناوري اطلاعات، دانش به عنوان عامل اساسی و منبع حياتي سازمان‌ها در عرصه رقابت، براي دست‌يابي به مزيت رقابتي پايدار محسوب مي‌گردد. همگام با چرخش از سوي اقتصاد مبتني بر صنعت به اقتصاد مبتني بر دانش، سازمان‌ها نيز خود را بر آن داشته‌اند تا با تكيه بر دانش و اطلاعات و استفاده از آن در فرآيند كسب و كار توان رقابتي خود را افزايش دهند. براي پاسخ به اين سؤال مهم كه چرا اصولاً برخي سازمان‌ها در صحنه رقابت موفق هستند؟ نيازمند درك نقش حياتي دانش در آنها مي‌باشيم. به طور كلي سازمان‌ها به دو دسته از دارايي‌ها ( سرمايه ) تكيه مي‌كنند: دارايي‌هاي ملموس و دارايي‌هاي ناملموس. آنچه تا چندي پيش اهم توجه سازمان‌ها را به خود جلب كرده بود كسب و بهينه سازي دارايي‌هاي ملموس مانند ماشين آلات و تجهيزات بوده است. اما امروزه سازمان‌ها دريافته‌اند كه دارايي‌هاي ناملموس مانند سرمايه فكري، تجربيات، دانش سازماني و اطلاعات موجب موفقيت و بقاي آن‌ها مي‌شود. امروزه شركت‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه بايد به آنچه مي‌دانند ( سرمايه فكري ) بيش از آنچه دارند ( سرمايه مادي ) اهميت بدهند. سازمان‌ها با درك اهميت و نقش حياتي مديريت دانش اشتياق وافري به اعمال اين سيستم‌ها از خود نشان مي‌دهند. اما واقعيت اين است به دليل عدم وجود تصويری روشن از آنچه مي‌خواهند به آن دست پيدا كنند، نمي توانند به صورت ايده آل و مطلوب اين سيستم‌ها را طراحي و اجرا كنند. در صورتي که فرآيندهاي مديريت دانش مانند خلق دانش، کسب دانش، نشر دانش، کاربرد و نگهداري دانش به شيوه اي نظام مند و برنامه ریزی شده در سازمان‌ها اعمال شود مي‌توان شاهد اثرات شگرف آن در ايجاد مزيت رقابتي در بخش‌هاي مختلف سازمان بود. براي اينکه بتوانيم ضرورت توجه به اجراي طرح‌هاي مديريت دانش در سازمان‌ها را مطرح کنيم نیازمند شناسایی دقیق نتايج استفاده از این طرح‌ها در بخش‌هاي مختلف سازمان هستیم تا کنون تحقيقات زيادي درباره مفهوم و فرآيندهاي مديريت دانش انجام شده است اما سازمان‌ها و شرکت‌ها به دنبال چيزي فراتر از اين مي‌باشند؛ امروزه در شرايط سخت رقابتي سازمان‌ها به دنبال اين هستند که آيا اجراي طرح‌هاي مديريت دانش مي‌تواند براي آنها عامل ايجاد تمايز و مزيت رقابتي باشد؟ از اين رو تحقيق پيرامون مديريت دانش با محوريت بررسي اثرات آن بر فرآیندهاي مختلف سازمان ضروری به نظر می‌رسد. مديريت دانش به عنوان ساز و کار اعمال فرآيندهايي در سطح فردي،گروهي و سازماني جهت ايجاد شرايطي که دانش و اطلاعات بتواند در زمان مناسب در اختيار افراد قرار بگيرد،تا کنون در محافل علمی و سازماني مورد توجه بسياري از محققان قرار گرفته است.عمده اين تحقيقات پيرامون زير ساخت‌ها، فرآيندها، ساز و کارها، ابزارها و در موارد محدودي اثر آن بر برخي از عوامل مانند بهره وري، سودآوري يا عوامل ايجادکننده مزيت رقابتي مانند نوآوري مورد مطالعه قرارگرفته است.تحقيق و مطالعه پيرامون مديريت دانش از منظر محتوايي گر چه مي‌تواند در بسياري از موارد مديران و ساير کنش‌گران سازماني را نسبت به شناخت و آگاهي از چيستي مديريت دانش رهنمون باشد اما به تنهايي کافي نيست. در شرايط موجود مديران به عنوان کنش‌گران اصلي سازمان به موضوع‌های سازماني از منظر کارکردي و اجرايي مي‌نگرند و اهميت و ضرورت اعمال يک ساز و کار را از طريق ارزيابي اثرات و کارکردهاي آن مورد ارزيابي قرار مي‌دهند.همچنين عمده تحقيقات انجام شده پيرامون مديريت دانش از منظر کارکردي به ارزيابي اثر مديريت دانش بر يک عامل مانند نوآوري يا مديريت روابط با مشتريان متمرکز شده‌اند و از نگاهي جامع به اين موضوع غفلت نموده اند.با توجه به اين موارد در اين تحقيق بر آن شديم تا با رويکردي جامع اثرات مديريت دانش را بر بخش‌هاي کارکردي مختلف سازمان مورد بررسي و ارزيابي قرار دهيم


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 8,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
mod-danesh-sazmani_607263_1212.zip354k





تحقیق درباره بررسي وضعيت و بسترهاي به اشتراک‌گذاري دانش در سازمان کتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي

تحقیق درباره بررسي وضعيت و بسترهاي به اشتراک‌گذاري دانش در سازمان کتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي فرمت فایل : word ( قابل ویرایش) تعداد صفحات : 56 صفحه       چکيده در عصر اقتصاد دانش مدار، دانش به عنوان يک منبع حياتي براي کسب برتري رقابتي شناخته شده است. براي اينکه سازمانها بتوانند به رقابت بپردازند، مديريت داراييهاي دانشي ضرورت يافته است. با وجود اين، دانش هنگامي مي‌تواند به بهبود و ارتقاي عملکرد سازمانها منجر شود که در سطح سازمان به اشتراک گذاشته شود. بنابراين، اشتراک ...

توضیحات بیشتر - دانلود 11,000 تومان

ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل)

ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل) فرمت فایل : MPG- نوع فایل (ویدئو-قابل نمایش روی کامپیوتر و رسانه های دیجیتال)   تعداد فایل ها : 3 فایل ویدیویی(3 بخش)   کیفیت فایل ها : عالی(Full Hd)   حجم فایل های ویدیویی : 230 مگابایت    توضیح محصول : این ویدئو بطور کامل بازاریابی فایل توسط وردپرس را معرفی و آموزش داده است مدرس این ویدئو مدیر فروشگاه پارس است که دارای رتبه کل 10 در فایل سل و رتبه یک فروش در ...

توضیحات بیشتر - دانلود 49,000 تومان

نظرسنجی

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست