فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 10 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

تحقیق در مورد حرفه عکاسی

تحقیق در مورد حرفه عکاسی

فورمت فایل:word(قابل ویرایش) تعداد12صحفه

 

 

 

 

مقدمه

 

یک دانشمند مسلمان به نام ابن هیثم در قرن پنجم هجری / یازدم میلادی وسیله ای را به نام جعبه تاریک در مشاهده کسوف استفاده کرده بود.اتاقک تاریک، عبارت بود از جعبه یا اتاقکی که فقط بر روی  یکی از سطوح آن روزنه ای ریز، وجود داشت. عبور نور از این روزنه باعث میشد که تصویری نسبتا واضح اما به صورت وارونه در سطح مقابل آن تشکیل شود.

این وسیله، طی جنگهای صلیبی به اروپا راه یافت. لئوناردو داوینچی نقاش و نابغه قرن شانزدهم، در یادداشتهای خود خواص اتاقک تاریک را شرح داده است. هم چنین وی آن را کامرا آبسکورا (Camera Obscura) و روزنه ریز آن را نیز پین هول (Pine Hole) نامید.

این وسیله به شدت مورد توجه نقاشان قرار گرفت و تمامی نقاشان بخصوص نقاشان ایتالیایی قرن شانزدهم از آن برای طراحی دقیق منظره ها و ملاحضه دورنمایی صحیح استفاده می کردند، به این ترتیب که کاغذی را بر روی سطح مقابل روزنه قرار می دادند و تصویر شکل گرفته را ترسیم می کردند.این تصاویر بسیار واقعی و از پرسپکتیو صحیحی برخوردار بود.

در حدود سال ۱۵۰۵ میلادی نیز ژرم کاردان (Jerome Cardan) ریاضی دان ایتالیایی یک عدسی محدب بر روزنه اتاقک تاریک نصب کرد، این کار باعث شد تا تصویر وضوح بیشتری پیدا کند.

تاریخچه

 

عکاسی که ما امروزه به آن آشناییم، توسط یک فرد کشف نشده است. بلکه نتیجه تلاش بسیاری از شیمیدان‌ها است. آغاز آن به سال 1727 میلادی برمی‌گردد. در آن سال شولز مشاهده کرد که مخلوطی از نیترات نقره و گچ در مقابل نور تیره می‌شوند. در دهه 1830 یک فرانسوی به نام لویی واگر تصادفا کشف کرد که برای ظهور یک تصویر ، از یک ورقه مس پوشیده شده از نقره که به وسیله بخار ید حساس شده باشد، می‌توان استفاده کرد. این نوع تصویر که به تصویر داگری معروف شد، در نتیجه شستشوی صفحه با محلول غلیظ نمک به دست آمد و حالت تثبیت دائمی داشت، از اواسط قرن نوزدهم جنبه عمومی پیدا کرد.

سیر تحولی و رشد

  • در سال 1839 واگر ضمن بررسی‌های بیشتر دریافت که برای برداشتن هالیدهای نقره نور نامرئی باقیمانده برروی فیلم یا صفحه عکاسی باید از محلول تیوسولفات سدیم استفاده کرد که با نمکهای نقره ، تیوسولفات نقره محلول در آب که قابل شستشو با آب است تولید می‌کند (این واکنش توسط هرشل بیست سال قبل از آن کشف شده بود) فرایند پیشنهادی واگر موجب شد تا بتوان در کمتر از یک دقیقه عکس را ثابت کرد.
  • در سال 1841 یک انگلیسی بنام ویلیام تالبوت استفاده از فرایند تازه‌ای را اعلام کرد. این فرایند شامل تهیه کاغذ حساس در مقابل نور به وسیله یدید نقره است. عکس را بر روی این نوع کاغذ به وسیله اسید گالیک می‌توان ظاهر کرد. تصویر بدست آمده دقیقا برعکس وضعیت شیئی است که از آن به دست می آید (یعنی نواحی روشن آن تیره و نواحی تیره آن روشن ظاهر می‌شود عکس منفی) این تصویر منفی اگر بر روی یک کاغذ حساس عکاسی قرار داده شود و پس از قرار گرفتن در مقابل نور ظا هر شود عکسی مثبت که با وضعیت اولیه شیئی مطابقت دارد (تصویر مثبت) را می‌دهد.
  • با وجود اینکه زمان لازم در فرایند تالبوت کمتر از فرایند داگر است، اما تصاویر به دست آمده چندان واضح نیست. آشکار است که برای رفع این نارسائی باید با روش مناسبی هالیدهای نقره را بر روی یک جسم شفاف تثبیت کرد. این کار در آغاز به وسیله سفیده تخم مرغ بر روی شیشه انجام می‌گرفت و تصویرهایی نسبتا روشن بدست می‌آمد. اما این تصویرها به آسانی آسیب پذیر بود. سر انجام در سال 1871 این مشکل توسط یک عکاس آماتور و فیزیکدان به نام مادوکس بدین صورت از میان برداشته شد که وی امولسیون ژلاتینی از نمکهای نقره را بر روی شیشه یا کاغذ عکاسی تثبیت کرد.

اختراع دوربین

در سال 1887 ایستمن دوربین کداک را نوآوری کرد که در آن یک فیلم پلاستیکی (یترات سلولز) آغشته به امولسیون ژلاتینی به کار گرفته شده و با آن فیلم می‌توانستند یک صد عکس بگیرند. اما اشکال این کار در آن بود که فیلم را همراه با دوربین می‌بایست به مرکزی که مراحل ظهور و ثبوت عکس در آنجا انجام می‌گرفت، بفرستند. از آن زمان به بعد بود که فن عکاسی وارد مرحله نوینی شد.

مراحل ظهور فیلم

با توجه به اینکه هالیدهای نقره تنها مواد حساس در مقابل نور می‌باشند، از این رو منحصرا از آنها به عنوان تولید کننده موثر تصویر استفاده می‌شود. یک فوتون تنها در برخورد با دانه‌های هالید نقره یک بسته با حداقل چهار اتم نقره تولید می‌کند. میزان این تاثیر در مجاورت یک معرف احیا کننده مناسب (ظاهرکننده) می‌تواند میلیونها بار افزایش یابد. هرچه تعداد اتمهای نقره دریک دانه بیشتر باشد، سرعت واکنش مواد شیمیایی فیلم در تماس با ظاهر کننده‌ها بیشتر می‌شود. این واکنش‌ها در واقع ، احیای یون نقره است. عواملی مانند دما ، غلظت ظاهر کننده ، PH و مجموعه تعداد هسته‌ها در هر دانه ، زمینه ظهور و میزان نقره آزاد ، در امولسیون فیلم نقش دارند. عکاس عمومی معرفی

عکاس عمومی فردی است که بتواند از عهده عکاسی با انواع دوربین ها را به صورت صحیح و اصولی داشته باشد.

ýنمونه وظایف

  1. آشنایی با انواع لنز دوربین های قطعه کوچک و متوسط
    2.
    آشنایی با دوربین های قطعه کوچک و متوسط
    3.
    آشنایی با انواع فیلم های دوربین های عکاسی
    4.
    شناخت جدول استاندارد فیلم ها
    5.
    توانایی جا گذاری و خارج کردن فیلم از دوربین
    6.
    توانایی تعویض لنز دوربین
    7.
    توانایی تنظیم سرعت شاتر
    8.
    توانایی عکاسی بدون فلاش
    9.
    توانایی عکاسی با استفاده از فلاش
    10.
    توانایی نورپردازی و عکاسی پرتره
    11.
    توانایی کپی برداری
    12.
    توانایی عرضه و نمایش عکس

  2. انواع لنز دوربین های قطع کوچک و متوسط
    2.
    وسائل کمک آموزشی
    3.
    انواع فیلم های دوربین های عکاسی قطع کوچک و متوسط
    4.
    جدول استاندارد فیلمها

ýابزار و وسایل ýشرایط ارتقاء شغل

عکاس عمومی زمانی که در گرفتن عکس کیفیت را به مشتریان هدیه کند و در وضوح و زنده بودن عکس تمام تلاش خود را بکار گیرد قطعاً زمینه های ارتقاء شغلی خود را همراه با افزایش دستمزد فراهم نموده است.

ýویژگی های شخصیتی

شغل عکاسی، شغلی است که در تقسیم بندی سازمان فنی و حرفه ای و رشته هنر قرار داده شده است این شغل برای فردی که علاقه خاصی به کار برای مردم را دارد و از ادراک حسی و دقت حواس خوبی برخوردار است شغل مناسبی است استعداد هنری و قابلیت های ذاتی عکاس برای ثبت لحظه ها و درک درست از کاری که افراد به آن علاقمند هستند بسیار مهم و اثر گذار است.

هماهنگی بین چشم و دست و مقاومت در برابر خستگی که در ثبت لحظات باید منتظر آن بمانید در خلق یک عکس مهم است.

عکاسی در ایران

عكاسان ايراني درحالي فعاليت مي كنند كه نه تنها هيچ گونه امنيت شغلي وجاني براي آنها وجود ندارد بلكه ماهيت شغلشان نيز براي برخي افراد اصلا پذيرفته شده نيست.

يك عكاس هم بايد ازجيب خودش براي خريد دوربين و امكانات مورد نيازش هزينه كند وهم اتفاقاتي را كه در حين ماموريتش مي افتد به جان بخرد .

عكاسي ازديد برخي افراد شغل بسيار منفي و خطرناكي تصور مي شود ودوربين آنها به عنوان يك عامل مزاحم درنظر گرفته مي شود و به همين دليل چنين برخوردي صورت مي گيرد.

اين مسائل ومشكلات ريشه بنيادي دارد و از پايه ايراد دارد حساسيت جرايدي كه عكاسان در آنجا كار مي كنند نيز خود مساله است.درهيچ كجاي دنيا به همين راحتي با نيروهاي متخصص خود برخورد نمي كنند. عكاسان هميشه دراتفاقات جلودار و درنوك پيكان حركت مي كنند.

 در كشورهاي ديگر براي تامين امنيت جاني و مالي عكاسان تدابيري انديشيده مي شود ولي درايران عكاسان با حد اقل امكانات ماموريت مي روند. حفظ جان يك عكاس اول از همه به عهده خود او وبعد از آن به عهده محل كار اوست تا تمام امكانات و مسائل حفاظتي را براي حفظ جان ومال او انجام دهد ولي حتي ارايه همين حداقل ها راهم گاهي شاهد نبوديم.

تازماني كه قانون كپي رايت درايران اجرا نشود صحبت كردن درباره موضوعاتي از قبيل حق مولف و... بي مورد است. رعايت قانون كپي رايت صرفا حك شدن نام عكاس پاي اثرش نيست و ساير حقوق مادي ومعنوي اورا نيز دربر مي گيرد. عكاس بايد حاصل ماموريتش را بعد از انجام ماموريت دريافت كند تا براي ادامه كارش دلگرمي داشته باشد.

 

عكاس چشم بيناي جامعه

عكاس چشم بيناي يك جامعه است وعكاسي از حوادث و وقايع ناگوار ،واقعيت را روشن مي كند زيرا تا پيش از آنكه عكس وسند تصويري از اين وقايع منتشر شود تحليل ها و روايات مختلفي از اين حوادث مي شود ولي با ارايه اسناد تصويري مي توان جلو تحليل هاي نادرست را كه معمولا بار منفي براي جامعه دارد گرفت.

بخش ديگري از عكاسي بحران به امنيت جاني عكاسان وخبرنگاران مربوط مي شود كه تاكنون انجمن هاي عكاسي تلاشهايي در اين زمينه كرده اندو ارگانهايي كه مربوط به حوادث هستند مثل هلال احمر ونيروي انتظامي قول همكاري باعكاسان وخبرنگاران را دراين گونه حوادث داده اند.

خبرنگار وعكاس نيز در مواقع بحراني با انتشار عكس وخبر امداد رساني مي كند ،انجمن عكاسان بحران جليقه هايي را براي عكاس وخبرنگار طراحي كردند كه درمواقع بحراني ازديگران قابل تشخيص باشند ونيروهاي امنيتي و حراستي مانع كارشان نشوند ولي همه اينها درزمان حادثه از ياد مي رود وبرخورد هاي نامناسب بازهم تكرار مي شود.
درخارج از كشور مسئولين امنيتي متوجه شده اند كه دوستان رسانه هاي جمعي هم بايد بتوانند به راحتي رويدادها را انعكاس بدهند.همه اين عكاسها بيمه هستند و حقوق ومزاياي خوبي از محل كارشان دريافت مي كنند.در اين كشورها در مواقع بحران لباس و كلاه ايمني در اختيار خبرنگار وعكاس قرار مي دهند تا در حين انجام كار دچار حادثه نشوند.
سپهوند افزود:عكاسي خبري دراين كشورها شناخته شده است و اطلاع رساني تصويري را آزاد گذاشته اند تا واقعيت ها انتشار يابد. عكاسان اولين كساني هستند كه به مناطق حادثه ديده مي روند و با اين صحنه ها مواجه مي شوند. واولين كساني هستند كه تلخي هاي اين حوادث را درك مي كنند آنها با پا گذاشتن روي احساساتشان صحنه هايي را ثبت مي كنند تا بتوانند گزارشي تصويري از اين حوادث براي مردم ارايه كنند پس نبايد با ممانعت وضرب وشتم آنها چشم بيناي جامعه را كور كرد.

منابع

 

  1. daneshnameh.ir
  2. aftab.ir

شبکه رشد

 

 

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 9,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
100-file-word_2_882829_3952.zip3.6 MB





ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل)

ویدئو آموزشی کسب درآمد میلیونی با بازاریابی فایل در وردپرس(آموزش توسط رتبه 10 فایل سل) فرمت فایل : MPG- نوع فایل (ویدئو-قابل نمایش روی کامپیوتر و رسانه های دیجیتال)   تعداد فایل ها : 3 فایل ویدیویی(3 بخش)   کیفیت فایل ها : عالی(Full Hd)   حجم فایل های ویدیویی : 230 مگابایت    توضیح محصول : این ویدئو بطور کامل بازاریابی فایل توسط وردپرس را معرفی و آموزش داده است مدرس این ویدئو مدیر فروشگاه پارس است که دارای رتبه کل 10 در فایل سل و رتبه یک فروش در ...

توضیحات بیشتر - دانلود 47,000 تومان

نظرسنجی

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست