فروشگاه تخصصی فروش فایل ها و تحقیقات دانشجویی و قطعه کدهای برنامه نویسی و ویدیو های آموزشی

دسته بندی محصولات

محبوبترین محصولات

اطلاعیه فروشگاه

توجه : به لطف خداوند متعادل و تلاش مضاعف و پشتیبانی خوب فایل سل سایت پارس هم اکنون به رتبه 1 در فایل سل دست پیدا کرده است توجه : دانشجویان و افرادی که قصد خرید دارند و ایمیل ندارند برای خرید میتوانند ایمیل مدیر فروشگاه را به آدرس moradi.infomail@gmail.com وارد کنند و با این ایمیل و شماره تلفن خودتون اقدام به خرید کنید و در صورت مشکل میتوانید با شماره پشتیبانی فروشگاه در تلگرام با شماره 09398634021 ارتباط برقرار کنید

پاورپوینت درباره عرضه و تقاضا

پاورپوینت درباره عرضه و تقاضا

فرمت فایل :powerpoint (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد اسلاید : 46 اسلاید 

 

 

 

بخشی از متن فایل :

تقاضا (Demand):

مقداری از یک کالا که یک فرد مایل است درطی یک دوره معین از زمان بخرد، که تابعی از قیمت کالا ، درآمد پولی او، قیمت سایر کالاها و سلیقه اش می باشد.

حداکثر قیمتی که مصرف کننده حاضر است برای میزان معینی از کالا و خدمات در مدت زمان معین بپردازد تقاضا نامیده میشود، از طرف دیگر تقاضا را میتوان بیشترین مقداری از کالا و یا خدمت که مصرف کننده برای هر قیمت معین و در زمان معین حاضر است اخذ نماید نیز دانست.

 

اثر جانشینی،اثر درآمدی و شکل منحنی تقاضا

اثر جانشینی: زمانی که قیمت کالای کم می شود فرد این کالا راجانشین کالای می کند که قیمت آن بدون تغییر باقیمانده است . این اثر جانشینی موجب افزایش مقدار تقاضا شده از کالا که قیمت آن کم می شود.

اثر درآمدی : افزایش در قیمت هر کالای (پست یا معمولی) موجب کاهش درآمد واقعی فرد می شود، با کاهش درآمد واقعی، مصرف کننده از هر کالای معمولی کمتر خواهد خرید اما از هر کالای پست بیشتر می خرد .

زمانی که قیمت یک کالای معمولی افزایش می یابد، ما مقدار کمتری از آن می خریم یعنی منحنی تقاضا شیب منفی دارد و دلیل این کار هم اثر درآمدی و هم اثر جانشینی می باشد.

زمانی که قیمت یک کالای معمولی کاهش می یابد، ما مقدار بیشتری از آن می خریم یعنی منحنی تقاضا شیب منفی داردو دلیل اثر جانشینی می باشد

 

ب)تغییر در تقاضا:

این تغییر به دلیل تأثیر عوامل مؤثر بر تقاضا به استثنای تغییر قیمت خود کالا اتفاق می افتد که در واقع انتقال تابع تقاضا در این حالت رخ میدهد.به طور کلی موارد زیر باعث تغییر تقاضا می گردد.

1-تغییر در درآمد

2- قیمت کالاهای دیگر

3- سلیقه و ترجیحات

بطورکلی هر عاملی که باعث تمایل مصرف کننده به افزایش مصرف یک کالا گردد باعث افزایش تقاضا برای آن کالا نیز خواهد شد و منحنی تقاضا به سمت بالا می رود و برعکس


اشتراک بگذارید:

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
نمایش لینک دانلود پس از پرداخت هزینه

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
part1_999778_8267.zip2.7 MB





نظرسنجی

کدام نوع از فایل های زیر مورد نیاز شماست